Dugaan Di Alam Pertunangan....

Erm....hmm topik yg aku nak tau sgt....bkn apa...aku pun bakal lalui jgk...cuma belum masa jer......nak tanya sket korg pembaca blog aku ni......dugaan2 yg mcm mana biasanya berlaku di alam pertunangan...mencabar sgt ker????wpun korg ada yg belum tunang lagi....tapi takper...sharelah ngan aku.......shaz pun dah bertunang...baru jer....nnt aku tanya dia..kalau dia ada dugaan....ramai sgt org berkata..tunang lama2 x elok...dan byk dugaan dia....puas aku pk...dugaan apa??asal ada ikatan pertunangan,ada jer yg meggangu...sbb tu ader yg sampai putus tunang.....ish2...kesian......ader yg dah tunang....dah nak kawin ni...tapi leh kata cinta kat bakal bini dia dah takder.....tapi tetap teruskan perkahwinan sbb x nak malukan keluarga kedua2 blah pihak....tak paham la aku....napa?masa couple leh jer harungi......napa tunang tak leh.....so aku nak mintak pendapat korg tntg isu ni.....manatau leh jelaskan aku...dan menjadi penguat supaya nnt aku leh bersedia.....aku harap sgt nnt,aku tak lalui sebrg kemungkinan yg negatif......tolong beri pendapat yer....yg dah ada pengalaman atau x...xkisah...janji leh bantu aku...sekian merkasih..

3 Comments:

Anonymous said...

sabar n cekal hati..dan tolak ansur..insyaAllah ok..bia gila2 tp masih di keadaan yg normal..gado ok..tp ingt, ia hanya sekadar gado penguat kasih sayang n hubungan..insyaAllah, semuanya kan ok..jgn sskali terbit di hati kita gado utk kehancuran..

doa mohon di permuadahkan segalanya!!Ameen..go ASH!!!

Ash said...

ni bagi nasihat kat sapani...??org belum tunang lagi lah....org minta bagitahu...biasanya apa masalh bagi org yg bertunang???sampai ada yg putus2 tunang......ish ish...

RIZALY said...

ha, so skang dah bertunang, ape perasaannye..cepat2, gtau aku..ekeke.. :)