Ku Seorang Suami........

Alhamdulillah.........

Kini ku telah menjadi suami kepada Nurhasyinda bt. Shahidan......

Hidupku kini telah naik satu lagi tahap dimana tanggungjawab yang lebih besar....terhadap keluarga...isteri....keluarga sblah isteri.......aku sahnya menjadi suami kepada isteriku pada 23/5/09 jam 3 ptg......

Sebelum majlis akad nikah tu....smalaman aku tak dapat memejamkan mata....dari pagi jumaat tu hatiku mula bedegup laju.....ku cuba utk menenangkan diri....tapi masih tdk mampu utk meredakan......malam pula.....stelah selesai memasukkan duit mas kahwin ke dalam album.....aku cuba untk melelapkan mata....jam sudah menunjukkan pukul 1 lbih.....ku dpt rasakan hatiku masih lagi berdebar2.....pejam celik2 pejam celik....aku spt tdk ngantuk lgsg.....diam tak diam....alarm berbunyi.....menunjukkan dah sbuh...dlm fikiran aku....."alamak!!!!biar betul.....dah pagi....." baruku tersedar yg aku tak tdo lagi......haduyai.......tapi aku masih tak ngantuk....

dipendekkan cerita.....jam dah kul 1 ptg....alamak.....majlis kul 2...aku dah siap....tapi keluarga aku masih lagi tak gerak2....belum siap lagi.....hati dah gelisah ni.....mula la titik2 peluh aku menyapa tubuhku..........berkali2 aku ckp nak grak...tak grak2 lagi....rupa2nya...mereka menunggu orang kuat adat N9.....seorg pakcikku ni.....last last....kul 1.30 ptg baru grak....

Haduyai..mesti lmbt..ni....pihak perempuan dah mula call2....tanya kat mana....last call yg membuatkan aku bertambah berdebar adalah apabila ayg mentuaku telefon kata tok kadi dah sampai.....haduyai.......masakkkkkkkkkk...............jam tu mula la aku dah gelabah,.....dah la nak konvoi....lambat plak tu......masing2 bwak keta mcm siput....geram tul aku....aku pecut sedaya upaya.....pandai2 lah diaorg ikut.....pastu ayh aku plak buat hal....bleh plak dia sakit perut...nak memerut........dah kena berhenti plak kat stesen minyak....haduyai.....pastu mentua aku call lagi...kata dia, baik aku gerak jer....tok kadi dah tunggu lama.....aku dgn pantas nya membawa rombongan yg lain gerak....lantaklah ayah aku tu.....hahahaha,.....

Last2 sampai kul 2.18 p.m....lmbt la gak......org dah ramai....aku tak siap pakai sampin lagi ni.....

aku turun2 keta....pengapit aku Burn,kata( dia dah sampai dulu dah) "Weh....mana ada pengantin yang bawak keta!!!" aku pun balas...." lantaklah...janji sampai...org tak buat aku yg buat....peduli apa aku.....hahahaha......aku gi siap2 amik air smyg smua.....

Pastu berarak masuk ngan rombongan,....masuk2 masjid....aku dpt perhatikan ramai giler org....oleh kerana aku tak mau cuak...padahal dah cuak ni...heheh...aku tak tgk sgt,,,,aku salam2 mana yg terdekat...terus aku duduk dpn tok kadi....salam apa semua....aku tgk muka tok kadi tu ketat jer....makin cuak lah....mgkin dia benggang kot aku lambt.....haduyai......duduk2 jer...dia dah mula bukak2 file dia......mintak IC...isi borang...sign.....khutbah nikah.....dlm hati aku...mintak2 la dia tak tanya mcm2....lutut aku mula dah gigil....goyeng beb!!!! hehehe......last2 dia teruskan jer...tanpa lengahkan masa......pastu siap ada rehearsal....masa rehearsal tu, dia leh sound aku...suruh sebut nama bakal istri aku betul2....padahal dia yg salah nak sbut.....aku tahu lah.....nak jer aku sound....tapi tak jadi...kang tak pasal2,dia taknak nikahkan aku....heheheh...last2...aku pandang bakal mentuaku...dan dia sbut pada tok kadi tu.....sbutan yg betul...mcm aku sbut.....

Dengan SEKALI Nafas dan LAFAZ.....maka sahla aku menjadi suami kepada istriku......fuhhh lega..........satu perasaan yg tak dpt aku lupakan.............

So skrg aku dah bergelar status suami org....behave ourself ash....hehehehe...ni aku sertakan beberapa gambar utk tatapan......



0 Comments: