KuNjungan NeNek & aTuK....

OtAi....

Pada ahad dan isnin yang lopeh...rumahku dikunjungi oleh atok dan nenek ku yang datang dari Kg Chembong Halt,Rembau,Nogori Sembilan.......Tujuan diorang datang atas sebab pakcik aku dari Perlis yang bekerja sebagai Unit Khas telah terpilih untuk berkhidmat untuk negara dia Timo Leste selama 1 tahun 3 bulan.....maknanya beraya kat sanalah jawabnya.....nenek aku yang terkenal dengan mulut becoknya apa lagi......gegak gempita lah jawabnya umah tu..yang selama ni sunyi jer......nak kata 18 hours meleter jer....mmg hobi nenek aku tu....hehehe....orang sembang ngan orang lain pun dia tanya apa....sibuk jer nak tau....teringat aku kat Opah WG aku..siapa lagi kalau bukan Opah Ogy...."apa tu...."(sibuk je nak tau org lain sembang...heheh)sorry "taiko"..bukan mengutuk.....realiti...hehehe...
W/pun nenek ku seorang yang pandai "berpidato" tapi masakkan dia perghhhh.....sedap giler.....2 ari tu makan sakan aku bila berbuka....naik senak....hehhe....tapi atuk aku....atuk aku semakin uzur....nenek ku kata atuk aku dah jadi mcm budak2.....hmm...biasalah dah tua...namun dia masih gagah berjalan dengan tongkat sakti nya itu...w/p terhencut2.....hmm...sempat ke tidak atuk dan nenek aku ni terima cicit plak...nmpknya aku sorg jer harapan terdekat ni...maklumlah...cucu sulung....pernah gak dia tanya bila aku nak kawen.....gulp....tersedak aku dibuatnya....hehhe....


0 Comments: