My Happy Ending...

Penawar...
2/3/07-Pada hari itu...ku x keruan...dari pagi aku resah...ini keranasejak pagi lagi aku sibuk dgn kerja ku...dlm kesibukkan itu,ada sesuatu yg mengangguku....hmmm...rupanya aku "diracun"...aduh...sehingga lewat petang aku menahan dari ianya melarat...inginku dapatkan penawarku,tapi apakan daya x berkesempatan....aku pasrah...nmpknya akux dapat penawarku ari ini..."sangapla aku sampai ari isnin nnt;kata hatiku"...Jam sudah menunjukkan 5.30 ptg...masa utk ku melangkahkan kaki ku untuk pulang dengan hampaNtah mcm mana...Kuasa tuhan...semasa aku melangkah kedalam lif,aku ditemukan dengan "penawarku"yang kucari2 hari ini...wajah "penawar" itu jelas terpapar disebalik pintu kaca dihadapan ku..Berbunga2 aku rasa dlam diri ni...heheh...ku lihat dia meletakkan isyarat tunggu yg bermaknadia ingin memasuki lif itu....aku tunggu dengan penuh debar....sambil ku lihat rakanku sedangberkata sesuatu padanya dan rakannya itu....sehinggalah dia melangkah masuk dalam lif... Macam biasa...berat betul mulutku ini ingin berkata2....tapi ntah macam mana aku mulakan ayat ku dengan bertanya "erm mau nak apa tadi?kata ku" (gamble lah tanya dari senyap jer.mungkin kerana keinginan untuk mendapatkan penawar tu buat ku nekad menegur...heheh)dia pun menjawab "x der aper2"...lalu ku senyum..dia pun senyum...hah...sesuatu yg melegakanbila lihat dia senyum....heheh...tapi ku masih belum dapat "penawar" yang dpt mengubat racunkuyang telah merebak dengan cepat sejak pagi tadi...sampai di bawah...semasa ingin melintas jalankawannya mengatakan sesuatu "erm jalanlah dengan shin,saya balik kat bank negara.."seolah2 bagi "line" dan paham2 jer aku nak "penawar" tu...heheh.aku amat berterima kasih denganya.erm kami pun berjalan bersama...menuju ke Putra..erm dlm perjalanan,kami berbual mesra...apa yang kami bualkan x payah la korg tau...sibuk jer nak tau...hahahah...sampai saja di Putrakami berhenti ditengah2 tmpt menunggu kerana tren masing2 belum sampai...Tiba2 dia membukazip beg tangan dia dan mengeluarkan sesuatu....dia menghulurkan sesuatu...benda tu ialahKitKat Crunchy...Mula2 aku x terima..biasalah melayu...menolak dulu..heheh...sbnrnyaaku menolak sbb dia masih praktikal lagi...elok dia simpan jer duit elaun tu dari membazir.Mungkin dia beli sebb membalas balik apa yg aku telah belikan nya coklat beberapa hari lalu.dia paksa ku ambil.."nak untuk awak,sbnarnya dari pagi tadi saya beli,tapi segan nak bagi,ramai sangat tadi..nah..cpt amik tren awak dah sampai tu...,katanya" huhu kena paksa amik..aku ingat nak stay kat situ dulu sampai dia pergi naik tren...tapi kena paksa plak kena naiktren...wuwuwu...naik tren pun kena paksa...apa boleh buat...dlm ati ku berkata"potong stimbetulah tren ni!,time2 camni lak dia dtg cpt..."selalunya aku marah sbb lmbt tapi ari ni akumarah sebb dtg cepat!..heheh.. masa aku masuk ditren tu aku masih memandang dia...tapi masa tudia mcm buat dek jer....x pandang aku pun...sampai saat keretapi itu bergerak...ku lihat dia menoleh ke arah ku yang dalam tren...lalu senyum...aku pun senyum balik...wah berbunga2 aku senyum..heheh..Jadi..dptlah penawarku yg kucari...penawar yg ku katakan tu bermaksud dia lah..hehehErm...tapi aku x boleh di buai perasaan....dibukan milikku lagi...aku akan usaha...tapi aku x leh "dilamun" sbb takut frust di akhir garisan nanti....hehehe..so aku akan cuba...erm dah panjang dah ni...k lah...ini adalah yg terakhir aku cerita..sbb lpas ni semuanya pnc...sampai aku ader berita yg "Baik" punya akan ku cerita..jangan risau....terima kasih kerana membaca.... Selesa rasanya lepas dapat penawar...heheh...senyum sampai dikala ini...hehehe

1 Comments:

Engku Nysa said...

Ya Ampunnn..ko ni kemaruk ni ash..Ape2 pon aku doakan yg terbaik utk ko.insyaAllah..ko mesti berjaya..
caiyok...caiyok..