PuaKa PeTalinG StReeT.....

Kat sini aku nak cita pasal kejadian yang macam2 berlaku bila aku melawat pasar paling samseng dalam malaysia....3 kali aku pergi seumur idup aku...3 kali jugak peristiwa paling X-treme berlaku yang akan dijadikan kenangan "terindah"...
Kejadian pertama ni berlaku masa aku tingkatan 4 dan juga pertama kali aku gi P.S.....hahah...tingkatan 4 baru gi....ish2....baik budaknya aku ni....dok umah jer sebelum tu....hehehe....al kisahnya berlaku bila aku dan 4 org rakan ku gi dengan niat nak usha dompet dan beli sun glasses.....setibanya kitaorg disana.....member aku sorg ni....budak silat....redza nama dia....dia gi lah salah sebuah kedai sun glasses kat situ...kedai tu kepunyaan atau dijaga oleh org bangla.....dia punya ke atau tak lantak sial lah dia.....si redza ni belek2 lah spek tu.....cantik kata dia...pastu dia tanyalah harga.....harga spek tu 80 hinggit....mahal gak.....dia pun tawar lah....mana leh sampai 80hinggit...mula2 bangla tu kasi 60 hinggit.....member aku x nak.....
pastu si mat bangla ni tanya....berapa lu ader?....si redza ni kata 20 hinggit......giler!bodoh nya x bodoh si redza ni nak beli spek yg ala2 mission imposible tu 20 inggit......impossible.....nak tau apa jadi.....si mat bangla tu x nak la.....pastu kitaorg blah la.....masa blah tu x der aper2...tiba2 member aku yg tawar x masuk akal tu kena tarik dek bangla tu......
Apa lagi...berlaku pergelutan la....bertumbuk jadinya.....yg kitaorg mampu tgk jer.....yerlah kaget!!!! yg member aku ni kata budak silat taraf tali pinggang John Cena.....tak melawan.....
hampeh tul.....pastu yg meleraikan kemelut tu ialah tokei otai kat situ......dah tua dah dia...mmg otai lah.....pastu kita org blah.....yg lawak nya aper....masa berlaku menda tu...terdengar suara2 sumbang yg mengata "Tu Lah....Mencuri Lagi" hahahha....ader ker kakak tu kater member aku ni pencuri......hahahha......dia plak bengang ngan kakak tu.....abis jer kejadian tu.....kami blah dgn buat x tau jer ngan member dah kena tumbuk ni....jumpa kat simpang....hahaha......
Kejadian kedua berlaku pada aku baru masuk kolej.....tahun 2001....masa ni aku ngan kawan aku sorg ni nak p cari tali leher......ni x lah ngeri sgt ceritanya....tapi geli gak...kita org singgah kat kedai "awek" ni...masa ngah belek2 tali leher tu....si amoi ni belakang kita org....tetiba terasa sesuatu yg menggesek kat blakang aku...aku ingat apa....rupanya amoi tu....perghhh....bukannya sedap....raser "batang" ceh.....eauwwww....ei yark....terus kita blah...nmpk cantik semua lengkap cam wanita.....cuma tu lah.....ader batang paip di tengah2 tasik.,...eiiii.....
Ha....ini baru gak berlaku tahun lepas.....masa ni aku ngan member sarawak aku....gi petaling street dgn niat nak beli brg keperluan pelengkap lelaki....so aku pun gi lah....lepas oder..aku dipanggil oleh cina lahabau tu....aku telah dipermainkan dan ditipu....mula2 kater harga 50 hingit jer....aku pun aper lagi....melentingla....melenting nya melenting....dalam diam aku cuak gak sebenarnya...mau nya tak...tmpat diorg beb.....mau jadi cam cerita young and dangerous....very da dangerous....si member aku ni plak dah cuak...aku still cool lagi....kalau cuak lagi la......nak taknak...dari bikin masalah tu aku pun terpakso lah bayar 150 kat cina tu.....pastu kita org blah....lega rasanya.....dari kena sembelih jap gi....hahhaa....tapi x lama lepas tu aku jual kat member aku balik walapun x balik modal...tapi x perlah.....janji aku x rasa cam x best....
nasihat kat kawan2....jgn tawar lebih2 kat PS tu..kalau dah tawar,kena beli.....dan lagi satu jgn tunjuk muka cuak....nnt kena parang....hahahha...sekian

0 Comments: